Saturday, April 24, 2010

Syamlan's Games

(sambungan program katibah Fard Muslim)....

23 April 2010, Rumah Iman dan Dapur Iman telah mengadakan program di atas Bukit Syamlan. Progam ini adalah sambungan dari program katibah. Semua ikhwah diminta memanjat Bukit Syamlan kerana program akan diadakan di atas bukit ini. 2 permainan telah diadakan. Semua ikhwah saling bantu membantu untuk naik ke atas bukit ini. Sungguh mencabar untuk menaiki bukit yang berbatu ini. Di sini terbukti pengorbanan membantu ikhwah yang di dalam kesusahan.

Sebaik sahaja semua ikhwah tiba di atas, program dimulakan dengan ucapan dan penerangan oleh Sdr Luqman selaku ketua unit program. Semua ikhwah bersarapan pagi dengan Tamiz dan kuah gulai yang masih berbaki. Permainan pertama dimulakan. Permainan ini tidak diberi nama, cara permainannya adalah dengan membuat satu bulatan yang ahlinya genap dan menyilangkan tangan dengan sesama mereka dan mereka perlu merungkaikan silangan agar menjadi sebuah bulatan. Permainan ini diakhiri dengan semua ikhwah membuat bulatan besar. Permainan kedua telah dijalankan. Permainan kedua ini dinamakan revolusi. Cara permainannya adalah semua ikhwah menjadi telur dan bertukar menjadi ayam dan bertukar menjadi dinosaur dan akhirnya menjadi orang. Untuk bertukar setiap orang perlu 'oo jush' dengan orang yang sama taraf dengannya. Sdr Munzir telah membaca doa sebagai penutup kepada program katibah Fard Muslim. Sebelum ditutup program katibah, Sdr Nuh telah memberi sedikit ucapan selaku pengarah program.

Semua ikhwah yang ada di atas bukit ini mengambil kesempatan untuk gambar beramai-ramai. Selepas sesi gambar beramai-ramai, sesi bergambar mengikut keahlian. Dimulakan dengan ahli Dapur Iman, ahli Rumah Iman dan ahli Sakan Ulum.

Terpancar di muka semua ikhwah sinar kegembiraan dan keletihan. Semoga semua ikhwah yang sertai program katibah ini dapat mengambil apa yang baik buat diri, aqidah dan fikrah mereka.



Semua ikwhah sedang memanjat bukit...walaupun susah tapi tetap bersungguh tanpa berputus asa...Sdr Ammar dengan kain pelekatnya pun boleh sampai ke atas bukit...Ammar power....



Walaupun ada yang lambat dan susah namun saling bantu membantu dapat membawa mereka ke atas bukit....


Sdr Luqman sedang beri ucapan dan penerangan perjalanan program....



Permainan pertama....terpancar sifat ukhuwah dan kerjasama antara ikhwah...bagus2...



Permainan kedua...Revolusi.....


Sdr Munzir sedang membaca doa....


Sesi gambar beramai2.....semangat dengan bendera Malaysia....


Sesi gambar beramai-ramai...ubah posisi....


Ahli Dapur Iman (http://www.dapuriman.blogspot.com/) ....Sdr Ammar dengan aksinya tersendiri....


Ahli Rumah Iman....



Ahli Sakan Ulum....


Sesi menuruni bukit...semua turun dengan kelajuan yang maksima...


Sdr Termizi, Abg Taufiq & Sdr Shafiq turun melalui jalan lain..


Sdr Termizi, Abg Taufiq & Sdr Al-Anam turun laluan lain....

No comments:

Powered By Blogger

Labels